Nordic Activity Contest 09/2016

O VHF contestu jsme se domluvili, že hned následující úterý vyrazíme na kopec si znovu zavysílat v rámci Nordic Activity Contest – závodu severských zemí. Jirka OK1UBO s námi tentokrát na kopec jet nemohl. A tak jsme místo našeho hromostroje (výraz převzat z pozvánky Mirka OK1DOM na QRP závod, který jsme z Blaťáku jeli taky: “Prosím QRO stanice, aby své hromostroje nechaly odpočívat po dobu závodu.”) již podruhé letos vysílali z radiostanice NESKOM BMT 226. O QRP závodu dávala 5-7 W, ve špičkách 10 W. Tentokrát nám dopřávala ve špičkách až 15 W (když se pořádně zařvalo do mikrofonu). Holt už je to starší stroj a má svou hlavu. Občas si jí postaví a na wattmetru je nula. Restart a vysílá se dál. Ale to už předbíhám.

Nikde to na mě neříkejte, ale já pojal závodní přípravu jinak, než je na Blaťáku o velkých závodech zvykem. Čtyřicet minut před začátkem závodu večeří před chatou (grilované kuře s chlebem).

Dvacet minut před závodem zapojuji stanici ve vysílací místnosti. Napřímo připojuji anténu. Žádné koncové zesilovače, žádné vstupní LNA. „Jen“ 4×10 el. DK7ZB na 360° rotátoru. Ale netřeba techniku podceňovat. Nejlepší zesilovač je vždy kvalitní anténa. Radiostanice je připravená. Teď ještě ukecat ten počítač, aby se konečně zapnul. Cestováním po napájecím kabelu byla „závada“ nalezena. Vypekl mě skrytý jistič. Teď už jen nastavit Tučňáka (závodní deník od OK1ZIA) a může se začít. Prolaďuji majáky. Nic, až na jeden německej maják, co je za humnama, neslyším. Padá na mě skepse. Alespoň pár spojení by se mohlo podařit, říkám si. Ale to už začíná závod.

Začínám hezky pijánko. Nic mi neuteče. Ostatní stanice se v začátku vybouří a pak už budou jen hledat, koho ještě nedělali. A tak místo tradičního vysílání výzvy ladím pásmo a dělám několik prvních spojení.

Asi třicet minut po začátku závodu dorazil Pavel OK1PRI a zasedl vedle mě. Ještě než jsme se v celou hodinu vystřídali u mikrofonu, udělal jsem mé dosud nejdelší spojení na vzdálenost 1012 km s LA2Z. Z letního QRP závodu jsem držel s 10 W ODX na 819 km s Richardem G4CDN. Pak jsem se připojil na KST, abych mohl Pavlovi dohazovat spojení.

V závěru další hodiny jsem ODX prodloužil na 1073 km s LA7WRA. A aby Pavel nezůstal pozadu, v další hodině dorovnal s 1073 km a LA0BY. Dostali jsme od Míry OK7KM úkol, že máme volat na JO59 a tak jsme tento úkol splnili. Prý jsem to špatně pochopil, myslel jen směr, né ten konkrétní čtverec. Nu co, dostal ten čtverec. 😀

Průběžně jsme střídali režimy vysílání mezi dáváním výzvy a hledáním stanic. Na KST se to hemžilo skedy mezi Španěly a Brity a já začal Pavla u mikrofonu hecovat. Hele, když uděláš toho Španěla na 1433 km, budu ti celej příští velkej závod říkat mistře. Pavel souhlasil a já na KST začal domlouvat spojení. Jenže Fidel byl měkkej. Dělal Anglány. Napsal nám, že Tropo je nad západní Evropou a že na spojení s námi to není, tak někdy příště. A to ani nevěděl, že místo běžných 2500 W máme jen nějakejch 10 až 15 W.

Závod nám úderem jedenácté večerní končí. A abych se vrátil k Richardovi G4CDN, tentokrát se do TOP 10 nejdelších spojení ani nevešel. Lítalo to parádně. Z dosažených dálek, za které bychom se nemuseli stydět ani ve velkých závodech, jsme měli ještě větší radost, že se povedly jen s QRP výkonem.

Anténa 4x 10 el., DK7ZB
Mapa QSOs
Pásmo144 MHz
Volací značkaOL7C
Spojení708
Průměr QRB602 km
ODXLA0BY a LA7WRA – JO59IX – 1074 km
Body celkem38778

Operátoři
Zdeněk OK1ZES, Pavel OK1PRI

Vybavení
ANT: 4x 10 el., DK7ZB @ 13 m
TRX: NESKOM BMT 226 (ALLAMAT 88), 15 W
SW: Tučňák

Deník Nordic Activity Contest 09/2016

NumberDate UTCCallsignRST-SRST-RLocatorPoints
1160906 1700SK7CY5157JO65RJ558
2160906 1722SK7MW5959JO65MJ557
3160906 1725LA3S5955JO59CC983
4160906 1729OZ9KY5957JO45VX653
5160906 1733DL0VV5959JO64AD421
6160906 1735OZ1DLD/P5959JO45SK602
7160906 1743OZ5PT5958JO54PS497
8160906 1746DK4RC5959JO60EQ44
9160906 1750SM6BFE5959JO68DQ923
10160906 1754SM6CEN5959JO67AJ780
11160906 1756LA2Z5957JO59EJ1013
12160906 1759SM6FIQ5959JO68CD863
13160906 1819DL1REM5959JO32PC428
14160906 1826DB7MM/P5959JO50NL119
15160906 1831PA5Y5959JO21VO508
16160906 1832G4CDN5959JO02SS820
17160906 1835SP3UCA5959JO92CG431
18160906 1852SP6TRX5957JO71VQ255
19160906 1859SP1N5959JO73GL364
20160906 1907IZ3VTH5959JN65DM544
21160906 1921OZ2AR5958JO65BT604
22160906 1925LA3PK5957JO59BA975
23160906 1928OZ1ALS5955JO44XX545
24160906 1932SK6QA5757JO58UB856
25160906 1938SM6VTZ5755JO58WI887
26160906 1944SM7DTT5759JO65LJ557
27160906 1945SK7OA5559JO65VQ593
28160906 1949LA7WRA5755JO59IX1074
29160906 1952SM7NR5758JO76RC659
30160906 1955LA6VBA5759JO48NS961
31160906 1956OZ3PLH5755JO56EM700
32160906 2001SP1MVG5759JO74JA426
33160906 2002DL2MDQ5657JO64QB410
34160906 2006OZ1BEF5659JO46OE687
35160906 2010SO1RON5659JO73FL362
36160906 2013SM7VUK5658JO66LI663
37160906 2014LA0BY5655JO59IX1074
38160906 2018OZ6TY5659JO55XE536
39160906 2023OZ5W5657JO55UL570
40160906 2027OK1TEH5659JO70FD122
41160906 2041SM7DTE5959JO75CN583
42160906 2059DB6NT5759JO50VJ71